Alla belopp och priser på webbplatsen är i DKK (danska kronor) och är inkl. Moms om inte annat anges. Priserna är dagliga priser. När du handlar med KOBAJ.com görs avtal på danska. När vi har mottagit din beställning får du den första orderbekräftelsen per. e-post. Beställningen är dock endast giltig när du får den andra bekräftelsen att betalningen har genomförts för ditt gemensamma köp och vinböndern har bekräftat att vinet är på väg. Vi reserverar oss för tryckfel och att vingården rapporterar sålt eller av andra skäl känner oss tvungna att avbryta samköpet.
När en order är öppen med en viss vinbönder kallar vi det för ett samköp.
Ett samköp löper vanligtvis i 21 dagar från det att det startar tills det slutar. Minst 25 lådor måste köpas innan en vinbonde skickar vinet efter ett samköp. Om 25 lådor inte har köpts när det finns 4 dagar kvar förlängs det automatiskt med 10 dagar. Samköp som slutar på helgdagar (påsk, stor bönedag, uppstigningsdag, jul etc.) kommer att förlängas till nästa arbetsdag.
Alla deltagare i ett utökat samköp kan när som helst avbryta sitt deltagande genom att skriva till info@kobaj.com .
KOBAJ.com accepterar betalning med MobilePay och följande kreditkort: Dankort, VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay och JCB. Betalning dras bara från ditt konto när varan skickas.
KOBAJ.com använder en autentiserad betalningsserver som krypterar all din kortinformation med SSL-protokollet (Secure Socket Layer). Det betyder att din information inte kan spåras, hackas eller läsas.
Leverans sker från måndag till lördag, och det är möjligt att ha leverans till både en privat företagsadress. Om du inte är hemma levereras ditt köp i närmaste utlämningsställe eller läggs i fastighetsregistret. Var medveten om att det kan uppstå förseningar i din leverans och att 2 lådor som beställts från samma tillverkare kan levereras med dagliga intervaller - detta är helt normalt.
Varan levereras direkt från tillverkaren och alla våra transporttider är uppskattningar. Vi tar inte ansvar för något. förseningar.
När du handlar på KOBAJ.com har du naturligtvis 24 månaders rätt att göra ett klagomål när du har fått varan. Detta innebär att om varan var defekt vid leveransen kan du få tillbaka pengarna. Detta kräver naturligtvis att klagomålet är motiverat och att defekten inte har uppstått till följd av felaktig användning eller lagring av produkten eller annat skadligt beteende.
Klagomål måste göras inom rimlig tid efter att du har upptäckt defekten i artikeln. Om klagomålet görs inom två månader kommer klagomålet alltid att vara i rätt tid.
Om du upplever att ditt vin har en propp måste den skickas till KOBAJ.com Klausdalsbrovej 601 2750 Ballerup. Du betalar frakten själv. Vi kommer att ersätta rimliga fraktkostnader som du kan ha i detta sammanhang när klagomålet är motiverat.
Om möjligt byter vi vinet, annars får du tillbaka dina pengar.
Om du också vill dela dina tankar med resten av KOBAJ -gemenskapen, skriv ett mejl till info@kobaj.com
”markant ökning av aktivitet på plattformen”
”en ny aktör på den komplicerade danska vinmarknaden”
”jag vill helt säkert handla här igen”
- Ole Troelsø
”2 platsen i kategorin bästa ny e-handelsföretag 2021”
”KOBAJ har skapat ett nytt revolutionerat sätt att handla vin på”
- Niels Ehler